Oklejasz samochód folią? Tych błędów się wystrzegaj! 0
Oklejasz samochód folią? - tych błędów się wystrzegaj

Każdy popełnia błędy. Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, który nigdy nie zniszczył folii podczas oklejania. Jednak stara prawda mówi, że lepiej uczyć się na cudzych błędach niż swoich. Szczególnie że folie do oklejania samochodów, to nie jest wydatek rzędu kilku złotych. Dlatego, zanim zniszczysz sobie folię, a Twoja praca pójdzie na marne, przeczytaj czego unikać podczas car wrappingu. Dzięki temu wyeliminujesz błędy podczas pracy i sprawisz, że będzie ona łatwiejsza.

Błędy podczas oklejania auta folią, których możesz uniknąć

Przedstawiamy Ci 5 błędów, które najczęściej powtarzają początkujący aplikatorzy folii podczas swojej pracy.

  1. (nie)Zbędna folia zabezpieczająca i taśma.
  2. Rozciągnięta folia na linii kształtu.
  3. Odbarwienie folii (zbyt mocne rozciąganie).
  4. Docinanie folii przed ponownym wygrzaniem.
  5. Przegrzewanie folii.
  1. (nie)Zbędna folia zabezpieczająca i taśma
    • Z pozoru może Ci się wydawać, że jest to zbędna czynność. Ma ona niestety duży wpływ na estetykę pracy i samą pracę. Zabezpieczenie elementów karoserii obok elementu oklejanego jest bardzo ważne. Nie możesz tego bagatelizować i uważać, że jest to zbędna rzecz. Odpowiednie zabezpieczenie gwarantuje Ci, że folia nie będzie kleić się do elementów, których nie chcesz oklejać, a także jest gwarancją dokładnego raklowania folii. Ważne! Nie zapomnij, że elementy karoserii, które już okleiłeś folią również należy zabezpieczyć.
  2. Rozciągnięta folia na linii kształtu
    • Linią kształtu nazywamy jego grzbiet. Łatwo ją sobie zobrazujesz poprzez kształt zderzaka, nadkola, czy innych obłych elementów karoserii. Na czym polega błąd, który może kosztować Cię zniszczeniem folii? Przyklejenie folii prostopadle do linii kształtu, a następnie rozciągnięcie jej na gorąco na boki. Prawidłowa technika oklejania elementów obłych karoserii to podgrzewanie folii i rozciąganie jej wzdłuż linii grzbietu jednocześnie. Dzięki temu folia równomiernie pokryje element, poprzez kurczenie się po ponownym ogrzaniu.
  3. Odbarwienie folii
    • Dzieję się tak kiedy popełniasz podstawowy błąd i zamiast całej powierzchni raklujesz ją segmentowo. Folia zaczyna się marszczyć, a Tobie przychodzi do głowy opalić ją żeby się rozprostowała. Właśnie na tym etapie powstają odbarwienia i widoczna gołym okiem różnica w kolorach.
  4. Docinanie folii przed ponownym wygrzaniem
    • Jest to kolejny błąd, który popełniają nowicjusze car wrappingu. Nie możesz zapomnieć o tym, że folia po oklejeniu się kurczy. Co jest błędem? Precyzyjnie docięcie jej przy samej krawędzi elementu, który okleiłeś przed ponownym wygrzaniem folii. Jeśli skończyłeś raklowanie, a efekt jest zadowalający, to nie odcinaj natychmiast nadmiaru materiału. Wygrzej folię, aby mogła się skurczyć i dopiero tnij.
  5. Przegrzewanie folii
    • Zbyt długie wygrzewanie i zbyt wysoka temperatura są dla Ciebie gwarancją ponownego wydatku pieniędzy na folię. Powstaną plamy i odbarwienia, na których zniwelowanie nie masz szans. Jeśli jesteś początkujący, to zaopatrz się w opalarkę z pirometrem. Ułatwi Ci pracę i będziesz miał pewność, że temperatura, jakiej używasz jest odpowiednia. Lepiej wydać trochę więcej na narzędzia, niż tracić pieniądze na nową folię.

Zwróć uwagę na powyższe elementy, a Twoja praca będzie łatwiejsza. Pamiętaj też, że w każdej technice należy się szkolić i brać przykład z bardziej doświadczonych kolegów z branży. Jeśli nie jesteś czegoś pewien, to lepiej zapytać niż narazić się na koszty nowego materiału.

Komentarze do wpisu (0)

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 732 082 998
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium